Derde signaal leidt tot snelle betaling door notoire wanbetaler

Case
Hubra-ICT
Sinds 2018 helpen wij Hupra ICT B.V. bij het innen van openstaande facturen. Hupra biedt betaalbare enterprise-niveau ICT oplossingen aan voor het MKB.

"Al jarenlang is Jurato Incasso een onmisbare partner voor ons, die incasso's op professionele wijze en met respect voor de klant van A tot Z regelt."

Cornel van Westen
Commercieel directeur, Hupra ICT
In deze kwestie was er sprake van een klant die stelselmatig de facturen niet of te laat betaalde. Om de niet betalende klant een signaal af te geven heeft Hupra er voor gekozen om de vordering uit handen te geven aan Jurato Incasso.

Aangezien de vordering behoorlijk was opgelopen, maar Hupra de intentie had de geleverde diensten voort te zetten, was het zaak om de openstaande facturen niet verder te laten oplopen. Carlijn, zaakbehandelaar van Hupra, koos voor de aanpak om, in samenspraak met Hupra, een wekelijkse regeling aan te bieden mits de helft van de vordering werd betaald.

De afspraak met de niet betalende klant werd gemaakt, Hupra ontving wekelijks tussentijdse afdrachten van ons en de vordering is binnen twee maanden betaald. Doordat de regeling strak werd bewaakt door Carlijn en het derden signaal is afgegeven, heeft Hupra haar dienstverlening met de klant kunnen voortzetten en zijn de onbetaalde facturen tot op vandaag niet meer opgelopen.

specialismen voor dit project

Specialties